آل سات

سایت آل سات در امر خرید و فروش ملک ، معاوضه ملک ، تهاتر ملک با مصالح و تامین مصالح ساختمانی

آل سات

سایت آل سات در امر خرید و فروش ملک ، معاوضه ملک ، تهاتر ملک با مصالح و تامین مصالح ساختمانی

سایت آل سات در امر خرید و فروش ملک ، معاوضه ملک ، تهاتر ملک با مصالح و تامین مصالح ساختمانی به یاری صنعت ساخت آمده تا در این عرصه خدمات خود را ارائه دهد

  • ۰
  • ۰

موثرترین راهای هوشمن سازی ساختمان

پیشگفتار:

ساختمان هوشمند به سیستمی گفته می شود که توسط آن بتوان کلیه موارد مورد نیاز یک ساختمان را کنترل و مدیریت کند .

هوشمند سازی ساختمان (BMS) متشکل از چندین علم برق،تاسیسات ،الکترونیک، شبکه های کامپیوتری)) می باشد.

در طراحی و اجرای یک ساختمان هوشمند هر گونه ایده و نظری قابل اجرا و پیاده سازی است و نمیتوان در هوشمند ساختن یک ساختمان حد و اندازه ایی را مشخص کرد .

تمامی تجهیزات در یک ساختمان هوشمند پس از نصب و راه اندازی به وسیله یک سیستم کامپیوتری برنامه ریزی می شوند و برای هر کدام از این تجهیزات سناریوهای مختلفی تعریف میگردد ، به همین دلیل طراحان ساختمان هوشمند با توجه به نیاز کارفرما ها و بودجه اقتصادی که آنها در نظر دارند به طراحی و تجهیز ساختمان هوشمند می پردازند.(تجهیزات به کار رفته در ساختمان هوشمند اکثرا همان تجهیزات عادی ساختمان می باشد و فقط برنامه ریزی و ارتباطات صحیح به آنها داده شده است)

مثال : می توان در یک برج با تعداد طبقات متعدد ، مواردی از قبیل : وضعیت کارکرد موتورخانه ها ، روشنایی های ساختمان ، وضعیت قفل درب های اصلی ، روشن یا خاموش بودن پله های برقی ، وضعیت اعلام حریق یا نشت گاز و … را بصورت پیوسته کنترل نماییم .این سیستم ها ضمن کنترل بخشهای مختلف ساختمان و ایجاد محیطی مناسب با ارائه سرویس های همزمان ، سبب بهینه سازی مصرف انرژی، سطح کارایی و بهره وری سیستم ها و امکانات موجود در ساختمان می شود .

در پیاده سازی یک ساختمان هوشمند نیاز های کارفرما است که میتواند مسیر ارائه یک طرح کامل با امکانات مورد نظر در هوشمند سازی ساختمان را مشخص نماید.

چند نمونه از اهداف وکاربرد های هوشمند سازی در ساختمان ها:

هوشمند سازی ساختمان

افراد بسیاری به دلیل اتصالی های برق ، آتش سوزی ، گاز گرفتگی و یا حوادث پس از وقوع زلزله دچار صدمات جسمی ، جانی و مالی شده اند که ساختمان هوشمند در کاهش این صدمات نقش به سزایی دارد . در واقع خواستگاه هوشمند سازی در ساختمان ، جهت جلوگیری از آسیب هایی است که انسان به دلیل مشکلاتی از قبیل مشغله ذهنی ، کمبود فرصت و یا خطاهای انسانی در طی قرن ها نتوانسته با آن مقابله کند .

بسیار پیش آمده است که خانه های دوست ، همکار و یا آشنایانتان دست خوش سرقت و یا طعمه حریق شده اند . یا در سطحی پایین تر باغچه هایی که در ساختمانها به دلیل عدم آبیاری از بین می روند ، چراغها و لامپ هایی که از روی سهل انگاری روشن می مانند ، موتورخانه ها و سیستمهای سرمایشی و گرمایشی به دلیل عدم پردازش صحیح بی وقفه در حال اتلاف منابع انرژی هستند ، عزیزانی که در خانه بر اثر نشتی گاز جان خود را از دست می دهند ، ترکیدگی های لوله های آب که باعث آب گرفتن ساختمان می شوند و صدها مورد دیگر که همه از موضوعاتی می باشند که ما را برای داشتن یک ساختمان هوشمند ترغیب می کنند .

مزایای یک خانه ی هوشمند چیست؟

هوشمند سازی ساختمان

داشتن یک خانه ی هوشمند باعث می شود بتوانید کارهای زیادی را با زحمت کمتری انجام دهید. کارهایی مانند تنظیم تهویه، خاموش کردن لامپ ها، یا حتی کنترل میزان روشنایی خانه، روشن کردن مایکروفر برای گرم کردن غذا  ، دوربین های مداربسته  و سنسور ها و …

شما می توانید در خانه ایی که از سیستم هوشمند استفاده میکند  برای وسایل خانه زمانبندی نیز تعیین کنید، بنابراین یکسری کارها در ساعات خاصی از روز به صورت خودکار انجام خواهند شد.

حتی برخی از این وسایل هوشمند قابلیت یادیگری داشته و از کارهایی که شما انجام می دهید، می آموزند، در نتیجه با فعالیت بسیار کمتری می توانید انجام خیلی کارها را به صورت خودکار به وسایل خانگی خود محول کنید.

هدف از هوشمند سازی ساختمان

هوشمندسازی با هدف پایش مداوم بخش های مختلف ساختمان و اعمال فرامین انجام می شود به شکلی که عملکرد اجزاء مختلف ساختمان متعادل با یکدیگر و در شرایط بهینه و با هدف کاهش مصارف ناخواسته و تخصیص منابع انرژی در فضای مورد استفاده باشد.

این سیستم در برگیرنده تمام سرویس های الکتریکی، مکانیکی و حفاظتی ساختمان از قبیل سیستم گرمایش، سرمایش، تهویه مطبوع، آسانسور، نیروگاه برق اضطراری، پله برقی، کنترل روشنایی، دوربین مدار بسته، اعلام و اطفای حریق، کنترل تردد و … می باشد.

هوشمند سازی ساختمان

مهمترین هدف های هوشمندسازی ساختمان را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ایجاد محیطی مطلوب برای ساکنین
  • بدون نیاز به پیمانکار دائمی ساختمان
  • جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم هماهنگی
  • استفاده بهینه از تمامی تجهیزات و افزایش عمر مفید آنها
  • ارائه سیستم کنترلی با قابلیت برنامه ریزی زمانی عملکرد
  • قابلیت مانیتورینگ و کنترل تمامی نقاط تحت کنترل توسط اینترنت
  • کاهش چشمگیر هزینه های مربوط به نگهداری و بهینه سازی و صرفه جویی در مصرف انرژی
  • با توجه به یکپارچه سازی ساختمان، تمام تجهیزات و امکانات بشکل یکپارچه کارکرده و قابلیت تداخل
  • قابلیت گرفتن گزارش های آماری از تمامی تجهیزات و عملکرد آنها به منظور بهینه سازی مصرف و عملکرد
  • ۹۷/۰۵/۲۸
  • all saate

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی