آل سات

سایت آل سات در امر خرید و فروش ملک ، معاوضه ملک ، تهاتر ملک با مصالح و تامین مصالح ساختمانی

آل سات

سایت آل سات در امر خرید و فروش ملک ، معاوضه ملک ، تهاتر ملک با مصالح و تامین مصالح ساختمانی

سایت آل سات در امر خرید و فروش ملک ، معاوضه ملک ، تهاتر ملک با مصالح و تامین مصالح ساختمانی به یاری صنعت ساخت آمده تا در این عرصه خدمات خود را ارائه دهد

  • ۰
  • ۰

پیش گفتار:

کشور ما ایران بر روی گسل است!

اکثر خانه هایی که در آنها زندگی میکنیم قدیمی ساز است یا ضد زلزله نیست یا از مصالح بی کیفیت ساخته شده است.

زلزله به عنوان یک حادثه طبیعی با منشاء و زمان نامعلوم باعث شده است که خسارات مالی و جانی بسیاری به افراد مختلف جامعه وارد شود و به همین دلیل بشر همیشه به دنبال راهکار مناسب برای جلوگیری از آن یا حتی کاهش صدمات می باشد.

نه تنها زلزله به خودی خود میتوانند خطرناک باشند، حتی خطر ناک تر از خود زلزله در اغلب موارد ، افراد به دلیل فضای هیجانی و شوک اولیه به رفتار ها و عکس  العمل هایی دست می زنند مه آنها با چالش هایی بزرگ  تری روبه رو میکند.

در ادامه بهترین راههای ایمن سازی ساختمانهای قدیمی در برابر زلزله را بررسی میکنیم و به بررسی دقیق ساختمانهای ضدزلزله میپردازیم :

پیشگیری از انفجار

در زلزله آب،برق،گاز سه عامل بسیار خطرناک و مرگبار ترین ها هستند.

قبل از اینکه زلزله شما را از پای در بیارد شما زلزله را پای در بیاورید .

قبل از هر کاری لوله کشی آب و گاز  و سیم کشی برق را تعمیر و بازسازی کنید.

زمانی که لوله گاز بشکند یا سوراخ شود تنها برای یک انفجار بزرگ یک جرقه نیاز دارد .

حتما ساختمان خود را ایمن کنید.

مصالحی که خسارت را کم میکند :

زمانی که زلزله رخ میدهد  یا انفجار امن ترین راه برای خروج راه پله است .

البته راه پله را باید ایمن ساخت !، مثلا راه پله هایی که نزدیک به شیشه ساخته شده است یا استاندارد نیستند.

در وقوع زلزله اگر ساختمان پی محکمی نداشته باشد شاید با همان پیش لرزه ساختمان فرو بریزد ، شاید هم نه ساختمان جدید است و از مصالح جدید و ضد زلزله و ساختمان های ضد زلزله استفاده کرده است زمان برای پناه گرفتن یا بیرون رفتن از آن ساختمان بیشتر است .

در موارد بیشتر ساختمان ها پی محکمی دارد ولی قدیمی ساز هستند ، در ساختمان های قدیمی ساز باید تا حد امکان از مشکلاتی همچون:برق ، گاز ، فاضلاب ، آب ، شیشه جلو گیری کرد .( این چند مورد از خطرناک ترین های ساختمان است)

سنسور قطع اتوماتیک برق

ساختمان های ضد زلزله

در هنگام زلزله به دلیل تکان‌های شدید احتمال لخت شدن سیم‌های برق و یا شکستن تیر برق‌های خیابان می‌رود.

بنابراین قطع سریع برق نه‌تنها می‌تواند از خسارت یک منزل در اثر برق گرفتگی جلوگیری کند، بلکه می‌تواند برق شهری را به کل قطع کرده و پس از بازگشت به شرایط عادی آن را وصل کند.

سنسورهای قطع اتوماتیک برق به شکلی طراحی شده‌اند که در برابر تکان‌های شدید زلزله عکس‌العمل نشان داده و جریان برق را قطع می‌کند.

این سنسورها در دو مدل خانگی و شهری ساخته می‌شوند.

سنسورهای قطع اتوماتیک برق در کنار کنتور اصلی نصب می‌شود و به محض شروع زلزله کنتور را بالا زده و مانع از ورود جریان برق به سیم کشی ساختمان می‌شود و نگرانی بابت افزایش جریان برق یا برق گرفتگی ناشی از سیم‌های لخت برق وجود ندارد.

سنسورهای قطع اتوماتیک برق صنعتی یا شهری در اندازه بزرگتر ساخته می‌شوند و عملکردی مشابه با نمونه‌های خانگی دارند.

این سنسورها نیز در برابر تکان شدید حساس هستند و بلافاصله جریان برق را قطع می‌کنند و کارکنان می‌توانند بعد از امن شدن شرایط، دوباره آن را فعال کنند.

قیمت سنسور قطع اتوماتیک برق

قیمت این دستگاه از 180 تومان هسا تا 800 هزار تومان است.

ساختمان های ضد زلزله

شیر قطع کن خودکار آب

اگر تابه حال از شیرهای الکترونیکی آب استفاده کرده باشید، یا به شیرقطع کن خودکار سیستم تصفیه آب نگاهی انداخته باشید، متوجه عملکرد این گونه از سنسورها می‌شوید.

سنسورهای قطع آب نوع خاصی از سنسورهای حساس به زلزله هستند که نسبت به تکان‌های شدید ساختمان عکس العمل نشان می‌دهند و به سرعت جریان آب را قطع می‌کنند.

اگرچه در سال‌های اخیر استفاده از لوله های PVC در لوله کشی آب مرسوم شده است، اما هنوز هم بخش اصلی لوله کشی آب با لوله های فولادی و چدنی انجام می‌شود و این باعث می‌شود بسیار ترد و شکننده باشند.

در جریان زلزله، علاوه بر حرکت ساختمان و دیوارهای آن، زمین نیز حرکت می‌کند و این باعث می‌شود که لوله‌ها به شدت تحت فشار قرار گیرند و دچار شکستگی شوند.

اگر برای این شکستگی‌ها راه چاره‌ای اندیشیده نشود، نه تنها باعث آب گرفتگی می‌شود، بلکه امکان تخلیه منبع آب و قطع شدن آب برای چند وقت وجود دارد.

شیر قطع کن‌های اتوماتیک آب دارای سنسورهای حساس به زلزله هستند که به محض تکان خوردن کنتور، جریان آب را قطع کرد و کنتور آب را می‌ بندند.

ساختمان های ضد زلزله

 

قیمت شیر قطع کن خودکار آب

قیمت این دسگاه از 28 هزار تومان هست تا …. قیمت این دستگاه را از ویژگی و کیفتش پایه گذاری میکنند.

 

نتیجه گیری ساختمان های ضد زلزله

بهترین راه برای در امان ماندن از زلزله تعویض و کوچ به خانه های ایمن و یا ایمن سازی ساختمانهای قدیمی خود میباشد تا کمترین خسارات مالی و جانی را داشته باشیم.

ساختمان های ضد زلزله

  • ۹۷/۰۶/۱۱
  • all saate

نظرات (۱)

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی